Uw huisstijlsjablonen in Excel!

HQ4Excel

Sjablonen selecteren en aanpassen in Excel.

 

HQ4Excel is een Microsoft Office addin die het mogelijk maakt voor gebruikers om binnen de richtlijnen van de huisstijl nieuwe Excel werkbladen te selecteren en om op basis van geselecteerde gegevens huisstijl grafieken in te voegen en op te maken. Met de inrichting van uw logo, lettertype en huisstijlkleuren maakt dit het werken met rekenbladen efficiënt en eenduidig. 

 

HQ4Excel biedt de volgende functionaliteiten:

  • Selecteren van sjablonen met huisstijl opmaak
  • Sjabloon gegevens wijzigen via “Hergebruik”
  • Invoegen of wijzigen van grafieken in huisstijl grafieken
  • Cel stijlen opgemaakt in uw huisstijl
  • Logo en/of afzendgegevens

 

Sjablonen selecteren

 

Selecteer het gewenste sjabloon met huisstijl opmaak uit de sjablonen bibliotheek of wijzig de gegevens van reeds bestaande rekenbladen door bijvoorbeeld de classificering aan te passen naar “Vertrouwelijk”. 

Invoegen of wijzigen van grafieken

 

Selecteer de gewenste gegevens en voeg een grafiek in met alle opmaak van uw huisstijl.

Celstijlen opgemaakt in uw huisstijl

 

Vanzelfsprekend heeft u de wens dat al uw Excel rekenbladen worden opgemaakt in uw huisstijl. Bij het maken van uw sjablonen wordt het juiste lettertype, kleurgebruik, en andere thema instellingen standaard vastgelegd.

Logo en/of afzendgegevens

 

Bij het maken van uw sjablonen plaatsen we uw logo en afzendgegevens in de kop- en/of voettekst van uw Excel sjablonen. Het positioneren van uw logo en afzendgegevens in Excel is geen exacte wetenschap aangezien Excel de afdruk van uw werkblad verschaald maar het is zeker mogelijk om uw herkenbare huisstijl zo goed mogelijk over te laten komen in Excel.

Communicatie en uitrol

 

Naast het bepalen van de voor uw organisatie gewenste configuratie, eisen en wensen is het introduceren van een nieuwe oplossing voor al uw gebruikers altijd best een klus.

 

Vaak stellen we voor om een gebruikersgroep samen te stellen om tot de juiste eisen en wensen te komen aangevuld met de (nieuwe) huisstijlrichtlijnen. Deze groep mensen nemen we mee gedurende de ontwikkeling van het project mee en dit zijn ook vaak ook de mensen die een akkoord op de uiteindelijke configuratie kunnen geven.

 

Bij de uitrol van de nieuwe oplossing kunnen we u uiteraard ondersteunen. Zo bieden we de volgende support mogelijkheden:

  • Product demonstratie(s) (via Teams, digitaal op te nemen en te verspreiden)
  • Gebruikersdocumentatie
  • Quick reference card
  • Foccus sessies ter toelichting van specifieke onderwerpen of gebruikersgroepen

 

We nemen graag onze project aanpak en de mogelijkheden met u door. 

IT en infrastructuur

 

De HQ4Office producten zijn geschikt voor de geïnstalleerde versies van Microsoft Office 2016 en Office 365 / Microsoft 365.

 

De uitrol kan eenvoudig door uw IT organisatie worden verzorgd (lokaal of op het netwerk). Aanvullend kunnen zogenaamde policies en/of in een combinatie met een SharePoint share en OneDrive synchronisatie de uitrol vereenvoudigen. 

 

Onze specialisten nemen graag de mogelijkheden voor de uitrol met uw IT afdeling of IT partner door om zo samen te zoeken naar de meest optimale situatie voor uw organisatie. Zo zijn ook toekomstige configuratie- en software updates eenvoudig uit te rollen.

We hopen u geïnspireerd te hebben met onze oplossingen en zien uit naar een gesprek over uw wensen.

 

Microsoft Office Made Easy!

 

Neem contact  met ons op