Eindeloos (huisstijl) presentaties maken!

HQ4PowerPoint

Perfecte presentaties maken!

 

HQ4PowerPoint is een Microsoft Office addin met alle functies om het werken met presentaties nog plezieriger en makkelijker te maken. Om u een idee te geven wat we hiermee bedoelen hebben we alvast de belangrijkste functionaliteiten op een rij gezet: 

  • Sjablonen selecteren
  • Sjablonen invullen en hergebruiken
  • Dia’s selecteren uit de dia bibliotheek
  • Afbeeldingen selecteren uit de afbeelding bibliotheek
  • Iconen bibliotheek
  • Objecten bibliotheek
  • Presentaties opslaan als PDF
  • Spellingscontrole instellen voor alle dia’s
  • Opmaak en hulpmiddelen voor het uitlijning van objecten
  • Huisstijl onderhoud: PowerPoint sjablonen maken en optimaliseren
  • Voorbeeld presentaties maken
  • Illustraties, infographics en huisstijlvormen  

Sjablonen selecteren

 

Selecteer het gewenste sjabloon uit het selectie menu onder de knop met het beeldmerk van uw huisstijl. Er kunnen meerdere groepen van sjablonen worden aangemaakt. Dus naast de algemene sjablonen ook bijvoorbeeld rapportage sjablonen of sjablonen van een afwijkend formaat.  

Sjablonen invullen en hergebruiken

 

Gebruik een invulscherm om de presentatie opties eenvoudig in te vullen of te kiezen.

In dit voorbeeld wordt er 1-basissjabloon gebruikt dat automatisch wordt aangepast met het juiste logo, de juiste kleuren en het juiste lettertype.

 

Verder kunnen de meest gebruikte presentatie gegevens ingevuld worden zoals de titel, subtitel, voettekst , datum en wel of geen dia nummering gebruiken worden aangegeven. Deze optie vervangt het gebruik van de ingebouwde kop- en voettekst gegevens wijzigen scherm van PowerPoint (die gebruiker vaak toch niet weten te vinden).  

Dia’s selecteren uit de dia bibliotheek

 

Maak het uw collega’s makkelijk om 1 of meerdere organisatie dia’s eenvoudig in te voegen in hun eigen presentatie door bijvoorbeeld dia’s met jaarcijfers, organogrammen of een reeks product dia’s beschikbaar te stellen.

 

Het gebruik van de dia bibliotheek heeft ook als voordeel dat ook voorbeeld dia’s met indelingen, voorbeeld opmaak (dia’s met huisstijl elementen, afbeeldingen of video) of inhoud eenvoudig uit de bibliotheek zijn in te voegen. Dit optimaliseert ook het aantal benodigde dia-ontwerpen (mater slides) in uw PowerPoint sjabloon.

Door de bestandsgrootte van de sjablonen beperkt te houden wordt het verspreiden (per email) en opslaan presentaties geoptimaliseerd. 

 

Uiteraard is het gebruik en beheer gescheiden en door u zelf eenvoudig in te stellen.

Afbeeldingen selecteren uit de afbeelding bibliotheek

 

Vanuit een huisstijl, divisie of product gedachte is het zeer wenselijk om afbeeldingen van uw organisatie logische te organiseren zodat deze eenvoudig door uw collega’s gebruikt kunnen worden. 

 

Bij het invoegen van een afbeelding gaat de oplossing zelf opzoek naar de meest logische plek om de afbeelding te gebruiken. Als er bijvoorbeeld een afbeelding placeholder wordt gevonden op de actieve dia dan wordt de geselecteerde afbeelding daarin geplaatst. En als er meerdere placeholders beschikbaar zijn kun je de gewenste positie kiezen.   

 

Gebruik ook de hulpmiddelen/gereedschap uit de werkbalk om afbeeldingen te bewerken zoals afbeelding bijsnijden en comprimeren.

 

Uiteraard is het gebruik en beheer gescheiden en door u zelf eenvoudig in te stellen.

Illustratie of objecten bibliotheek

 

Huisstijlvormen, iconen, grafieken, tabellen, mockups, infographics, kortom alle grafische elementen vormen die je in PowerPoint kunt gebruiken kun je nu gebruiken of opslaan in de illustratie of objecten bibliotheek.  Zo kun je eenvoudig iconen, grafieken en/of tabellen die met speciale instellingen zijn opmaak in bijvoorbeeld uw huisstijl  invoegen of wijzigen (met behoud van afmeting) waarbij alle eigenschappen behouden blijven. Zo hoef je dus na invoegen van een grafiek bijvoorbeeld alleen de data van een grafiek te wijzigen of de inhoud van een voetnoot of kleur van een huisstijl element te wijzigen. 

 

Uiteraard is het gebruik en beheer gescheiden en door u zelf eenvoudig in te stellen.

Iconen of objecten bibliotheek

 

Een mooi voorbeeld van deze oplossing is dat als je bijvoorbeeld een vorm, icoon of een infographic invoegt, de opmaak van de doel presentatie behouden blijft en dus in de kleur(en) of lettertype van de actuele presentatie wordt gebruikt en de opmaak van bijvoorbeeld een icoon dynamisch mee veranderd.  

Handige functies

 

Sla met 1 druk op de knop uw presentatie op als een PDF document

of stel uw presentatie in op de juiste spellingscontrolle taal

Opmaak en hulpmiddelen voor het uitlijning van objecten

 

Alle functionaliteiten direct bij de hand op de huisstijl werkbalk.

  • Gebruik de opties uit de Afbeelding groep om afbeeldingen te bewerken of om de bestandsgrootte van uw presentaties te verkleinen.
  • In de opmaak werkbalk zijn alle opties voor het opmaken van tekst en vormen opgenomen zoals het uitlijnen van tekst en het instellen van tekstkleur, opvulkleur, en lijn kleur.
  • Gebruik de opties uit de groep Uitlijning om vormen uit te lijnen, naar de voor- of achtergrond te plaatsen of te draaien

PowerPoint sjablonen maken en optimaliseren

 

Bij het maken van PowerPoint sjablonen programmeren we alle onderdelen zoals thema instellingen, lettertype, kleuren, extra kleuren, tekststijlen, dia-indelingen etc. in volgens de richtlijnen van uw huisstijl en houden ons daarbij aan de eisen die Microsoft daaraan stelt.

Zo zorgen we ervoor dat uw presentaties er niet alleen geweldig uit zien maar ook gemakkelijk in het gebruik en beheer zijn.

 

Graag betrekken we u bij het opzetten van uw sjablonen. Laten we eens praten over de volgende onderdelen…

  • Kleur gebruik (Kleurenschema, Office thema kleuren, aangepaste, “custom” kleuren)
  • Lettertype (insluiten of niet, tekstgrootte voor het juiste doel)
  • Inrichten van de dia master en de door u gewenste dia-indelingen
  • Gebruik van afbeelding of andere placeholders
  • Scheiden van vorm en inhoud (sjabloon en voorbeeld dia’s)
  • Opmaak van grafieken en tabellen, standaard vormen etc.
  • Aanleggen van bibliotheken voor afbeeldingen, dia’s, objecten en iconen
  • Video en animatie gebruik
  • etc. 

Communicatie en uitrol

 

Naast het bepalen van de voor uw organisatie gewenste configuratie, eisen en wensen is het introduceren van een nieuwe oplossing voor al uw gebruikers altijd best een klus.

 

Vaak stellen we voor om een gebruikersgroep samen te stellen om tot de juiste eisen en wensen te komen aangevuld met de (nieuwe) huisstijlrichtlijnen. Deze groep mensen nemen we mee gedurende de ontwikkeling van het project mee en dit zijn ook vaak ook de mensen die een akkoord op de uiteindelijke configuratie kunnen geven.

 

Bij de uitrol van de nieuwe oplossing kunnen we u uiteraard ondersteunen. Zo bieden we de volgende support mogelijkheden:

  • Product demonstratie(s) (via Teams, digitaal op te nemen en te verspreiden)
  • Gebruikersdocumentatie
  • Quick reference card
  • Foccus sessies ter toelichting van specifieke onderwerpen of gebruikersgroepen

 

We nemen graag onze project aanpak en de mogelijkheden met u door. 

IT en infrastructuur

 

De HQ4Office producten zijn geschikt voor de geïnstalleerde versies van Microsoft Office 2016 en Office 365 / Microsoft 365.

 

De uitrol kan eenvoudig door uw IT organisatie worden verzorgd (lokaal of op het netwerk). Aanvullend kunnen zogenaamde policies en/of in een combinatie met een SharePoint share en OneDrive synchronisatie de uitrol vereenvoudigen. 

 

Onze specialisten nemen graag de mogelijkheden voor de uitrol met uw IT afdeling of IT partner door om zo samen te zoeken naar de meest optimale situatie voor uw organisatie. Zo zijn ook toekomstige configuratie- en software updates eenvoudig uit te rollen.

We hopen u geïnspireerd te hebben met onze oplossingen en zien uit naar een gesprek over uw wensen.

 

Microsoft Office Made Easy!

 

Neem contact  met ons op